Dustin Expo 2014

Dustin
Dustin Expo 2014
Om
Kund: Dustin Målgrupp: Små och medelstora företag Lösning: Native zone med redaktionellt innehåll Kampanjperiod: Februari – mars 2014


Bakgrund

Dustin ville locka fler besökare från små- till medelstora företag att besöka mässan Dustin Expo 2014. IDG Content & Marketing Services fick därför uppdraget att producera en content marketing-kampanj inför det stora IT-eventet som ägde rum i Stockholm den 27—29 mars 2014.

Lösning

Huvudsyftet med kampanjen var att informera om den bredd av intressant innehåll som erbjöds inom ramen för seminarieprogrammet under eventet, samt visa att deltagande är väl investerad tid för såväl IT-proffs som beslutsfattare. Som en del i kampanjen skapades en NativeZone i IDGS:s digitala nätverk som fungerade som som redaktionell landningssida där artiklar och videofilmer användes i flera olika kanaler, samt riktade eDR-utskick till målgruppen.
Publicerad 23 mei 2017
Klicka på -knappen bredvid produkter för att skapa en förfrågan